30-07-2014
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Piwo to najpopularniejszy napój alkoholowy w Polsce. Jednak jego klasyczna odmiana już nam nie wystarcza. Coraz częściej szukamy nowych smaków.
Polska znajduje się w pierwszej dziesiątce światowej konsumpcji . Statystyczny Polak wypija tego trunku ponad 90 litrów rocznie. Preferujemy jasne pełne, które stanowią około 79 proc. rynku. Na drugim miejscu są piwa mocne – 16 proc.
Dynamicznie rozwija się segment piw smakowych, które charakteryzują się niską zawartością alkoholu i dobrymi walorami orzeźwiającymi.
- Nic dziwnego, że po piwo coraz chętniej sięgają kobiety – mówi Joanna Dmochowska z Carlsberg Polska.
Najwięcej złocistego trunku pijemy podczas sezonu letniego – sprzedawane jest wówcza około 70 proc. wyprodukowanego alkoholu. Bardziej istotna jest marka. Coraz lepiej rozróżniamy , a w ostatnim czasie sięgamy nie tylko po wyroby koncernów, ale tak że po niszowe, lokalne produkty piwowarskie.
Ostatnio na polski rynek wkracza inny niskoalkoholowy napój - produkowany z jabłęk cydr. Jednak - mimo dynamicznego wzrostu spożycia - nie zagraża on na razie hegemonii piwa.