Strona głównaPasjePolacy polubili wyprzedaże

Polacy polubili wyprzedaże

Zakupy na styczniowych wyprzedażach planuje prawie trzech na czterech konsumentów – wynika z badania Payback Opinion Poll. Polacy najczęściej udadzą się po odzież i dodatki, do centrów handlowych. Na obniżone produkty przeznaczą najczęściej od 250 do 500 zł, korzystając przy tym z bieżącego budżetu.
Polacy polubili wyprzedaże [©  sdecoret - Fotolia.com] 97% konsumentów ma neutralny lub pozytywny stosunek do , postrzegając je jako korzystne okazje zakupowe – tak wynika z corocznej ankiety Payback Opinion Poll (POP). Podobnie jak w ubiegłym roku z zimowych obniżek skorzysta ponad 70% ankietowanych (73% – 2016, 77% – 2015 r.). Blisko 60% deklaruje, że regularnie korzysta z podobnych okazji.

Wyprzedażowy koszyk z bieżącego budżetu

1/3 zapytanych przez Payback Polaków w tym roku przeznaczy na zakupy poniżej 250 zł, 36% - do 500 zł, a dla 12% wydatki na wyprzedaże sięgną do 1000 zł. Co drugi ankietowany pieniądze zaczerpnie głównie z bieżącego budżetu domowego, 35% skorzysta z odłożonych na ten cel oszczędności, a pozostali (15%) zapłacą lub skorzystają z pożyczki w banku. 53% przeznaczy na zakupy taką samą kwotę, jak rok temu, a dla 27% wydatki będą wyższe w tym sezonie.

Po odzież do centrów handlowych

Centra handlowe pozostają pierwszym wyborem Polaków – na zakupy uda się tam 68% ankietowanych (to spadek o 16% w porównaniu do 2015 r.). Z oferty sklepów online skorzysta 49%, a super- i hipermarketów - 47%. 13% będzie wypatrywać obniżek cen w zagranicznych sklepach internetowych (w 2015 roku było to 20%).

W poszukiwaniu przecenionych towarów pierwszym wyborem konsumentów od dawna są centra handlowe. Jest to stały trend już od kilku lat. Podobnym zainteresowaniem jak w ubiegłym roku cieszą się . Tegoroczne wyniki pokazują, że wśród Polaków spadło zainteresowanie ofertą sklepów internetowych spoza naszego kraju. W ubiegłym roku co piąty pytany, deklarował, że podczas wyprzedaży skorzysta z oferty zagranicznego sklepu online, w tym roku jest to 13%. Z roku na rok pojawiają się nowe sklepy, a w konsekwencji coraz bogatsza staje się ich oferta w każdym segmencie rynku.

Do najczęściej kupowanych towarów należą: odzież i dodatki (72%), książki i multimedia (36%), perfumy i kosmetyki (27%), zabawki (20%) oraz sprzęt RTV i AGD (19%). 57% ma zamiar udać się na zakupy na początku wyprzedaży, pozostali zaś poczekają, aż ceny będą jeszcze niższe.

Spontanicznie, ale z rozsądkiem

Wśród najatrakcyjniejszych rodzajów promocji konsumenci wymieniają przede wszystkim: obniżkę ceny (45%), możliwość otrzymania gratisu (39%), darmową dostawę (36%) oraz rabat na następne zakupy (29%). Polacy nie zapominają także o środkach ostrożności w gorączce zakupów. Niemal 3/4 zawsze porównuje cenę na metce z tą sprzed obniżki, 69% upewnia się, że zgadza się ona z kwotą widniejącą na paragonie, a 52% porównuje oferty paru sklepów. 2/3 ankietowanych przyznaje, że do koszyka wrzuci również nieplanowane produkty (72% - 2015 r.).

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Internetowe Stowarzyszenie Seniorów
  • Pola Nadziei
  • eGospodarka.pl
  • EWST.pl
  • Oferty pracy