26-03-2013
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Aż 67 proc. Polaków, którzy oglądają telewizję, deklaruje, że wybiera w niej programy o tematyce kulinarnej. Najbardziej popularne są "Rewolucje kuchenne” Magdy Gessler oraz "Makłowicz w podróży”.
Program Gessler oglądało przynajmniej od czasu do czasu 48% ankietowanych, zaś Makłowicza - 42%. Inne programy kulinarne cieszą się znacznie mniejsza popularnością. W czołówce (choć dwukrotnie rzadziej wymieniane) znalazły się także programy "Dzień dobry TVN" (a konkretnie jego cześć poświęcona gotowaniu), "Ewa gotuje", polska edycja "" (wszystkie z wynikiem 21%), "Pascal, po prostu gotuj" (20%), "Ugotowani" (19%), gotowanie w programie "Kawa czy herbata" (18%), czy "Okrasa łamie przepisy" (9%). Jedyny wymieniony na liście program zagraniczny to Hell's Kitchen z udziałem , który wskazało zaledwie 2% respondentów.
Raport "Polska na widelcu – zwyczaje żywieniowe Polaków” przedstawia obok postaw żywieniowych, także inne aspekty naszych . Jednym z wątków poruszanych w opracowaniu są źródła wiedzy i inspiracji, którymi Polacy kierują się w kuchni. Wyniki raportu wskazują, że tematyka kulinarna jest dla polskiego konsumenta atrakcyjna, a różnorodne treści o tej tematyce są chętnie poszukiwane.
Pojawiający się popyt najskuteczniej wykorzystują główne stacje telewizyjne oraz kanały tematyczne. Pod koniec 2012 roku do regularnego oglądania programów o gotowaniu przyznawało się 13 proc. widzów, a 54 proc. poświęcało na nie czas nieregularnie (jednej trzeciej Polaków ta tematyka wcale nie interesuje).
Dane pochodzą z raportu "Polska na widelcu – zwyczaje żywieniowe Polaków”. Badanie zrealizowane w ramach omnibusa CAPI na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie 1000 Polaków powyżej 15 roku życia w listopadzie 2012 roku.