Strona głównaPasjeNordic Walking: postaw na mądry ruch

Nordic Walking: postaw na mądry ruch

Chodzenie z kijkami, bo tak potocznie nazywa się Nordic Walking, to doskonały pomysł na spędzenie letniego popołudnia. I choć wydawać się może, że sport ten zarezerwowany jest wyłącznie dla seniorów, to uprawiać go może każdy, bez względu na wiek i płeć. Jak zacząć chodzić z kijkami, by nie nabawić się kontuzji? Oto odpowiedź.
Nordic Walking: postaw na mądry ruch [Fot. ratmaner - Fotolia.com]

Bardzo ważna technika

Jeśli chcemy czerpać z jak najwięcej korzyści, na początku trzeba przyswoić kilka podstawowych zasad. zwracajmy uwagę na prawidłowe trzymanie postawy ciała - unieśmy głowę, wyprostujmy plecy. Zwracajmy również uwagę na sposób chodzenia – stawiajmy długie, prężne i dynamiczne kroki. Po chwyceniu kijków wykonujmy nimi lekkie wymachy, nie wbijając ich w ziemię. Możemy to zrobić dopiero po krótkiej rozgrzewce, czyli przejściu kilkunastu kroków. Pamiętajmy, by trzymać dłonie na wysokości brzucha. Następnie zacznijmy odpychać kijki w zamkniętej dłoni, a po uniesieniu puśćmy je, otwierając dłoń. przy uprawianiu Nordic Walking to chodzenie po właściwej nawierzchni. Nie uprawiajmy żadnej regularnej aktywności ruchowej na powierzchniach utwardzanych, typu asfalt czy beton. Żadna z tych powierzchni nie daje nam takiej amortyzacji dla stawów jak powierzchnia miękka, ziemista.

Wybierz odpowiedni sprzęt

Zły dobór kijków to najczęstszy błąd osób początkujących. Decydując się na ich kupno przede wszystkim zwracajmy uwagę, by nie były zbyt ciężkie. Zwracajmy również uwagę na rączkę kijka - dokładnie sprawdźmy, czy odpowiada nam jej kształt i czy specjalna rękawica pasuje do naszej dłoni. Wybierajmy kijki o ostrych zakończeniach, dzięki którym będą łatwiej wbijały się w podłoże. Zwracajmy uwagę na jakość kijków – tanie kijki zwykle są słabej jakości i odbierają przyjemność z marszu. Warto kupić również , które będzie amortyzować kroki i sprawi, że będzie nam się chodziło przyjemniej.

Pamiętaj o stawach

Podczas Nordic Walking pracują nie tylko mięśnie nóg, ale także klatki piersiowej, brzucha oraz ramion. Aby zachować stawy w dobrej kondycji unikajmy przesadnej pracy łokcia, która skutkuje przetaczaniem kija, tzw. lokomotywą. Pomimo, że kij wbijany jest w ziemię - daje nam on znikome odepchnięcie, a co za tym idzie niewielkie odciążenie stawów.

4Flex

Zobacz także

 

 

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Pola Nadziei
  • Kosciol.pl
  • Internetowe Stowarzyszenie Seniorów
  • Akademia Pełni Życia
  • Oferty pracy

  X   Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.   X