17-03-2006
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Badania przeprowadzone na zlecenie Pfizer Inc., producenta Viagry pokazały, że Kanadyjczycy między 40 a 64 rokiem życia poświęcają przeciętnie 15 minut dziennie na seks i romansowanie, podczas gdy na oglądanie telewizji i surfowanie po internecie poświęcają aż około 5 godzin każdego dnia.
Na 2 500 badanych więcej niż połowa przyznała, że po powrocie do domu z pracy jest zbyt zmęczona by uprawiać seks, 42 proc. powiedziała, że jest zbyt zestresowana, a 40.proc. pytanych nie ma po prostu na to czasu. Prawie połowa przyznała, że kiedy już kochają się to w odpowiedniej atmosferze – bliskości i intymności.
37 proc. Kanadyjczyków powyżej 55 roku życia uważa, że noc powinna być albo pełna snu albo seksu.
W ciągu ostatnich dwudziestu lat bardzo zmieniło się nasze podejście do seksu – twierdzi John Wright, pracownik Ipsos Reid, firmy, która przeprowadzała badania – jesteśmy dużo bardziej otwarci. Widać to choćby po ilości otwieranych seks-shopów.
80 proc. badanych stwierdziło, że chociaż mają coraz mniej czasu na życie erotyczne, to są z niego zadowoleni, bo pozwala im poczuć się kochanymi i akceptowanymi przez drugą osobę.