Strona głównaPasjeWOŚP powszechnie znana

WOŚP powszechnie znana

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy jest organizacją znaną Polakom. 97% zna Fundację, a 92% oglądało w telewizji jej finały. 11% respondentów było minimum raz wolontariuszami w czasie zimowych zbiórek - wynika z badań Millward Brown SMG/KRC.
71% respondentów zdaje sobie sprawę z tego, że działania Fundacji WOŚP nie ograniczają się tylko do jednego dnia, ale że pracuje ona przez cały rok. 89% badanych uważa natomiast, że WOŚP to coś, czym powinniśmy się chwalić zagranicą.

- Orkiestra jest marką niesamowicie witalną, a połączenie idei ratowania życia z muzyką rockową przyciąga rzesze ludzi - pokazuje, że niesienie pomocy może być dobrą zabawą. WOŚP łączy się z działaniami mało konwencjonalnymi, angażuje ekscentrycznych artystów i osobowości. Przez to Orkiestra pokazuje Polakom, że także ci, którzy noszą dready, kolczyki w nosie, mają tatuaże i słuchają death metalu, mogą mieć dobre serce. W tą ideę wpisuje się Przystanek Woodstock, który, jak pokazują wyniki badania, jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych imprez muzycznych w Polsce, a rozmachem i konwencją przypomina legendarne koncerty Live Aid. Co wyjątkowe - WOŚP opiera się na wolontariacie i odkrywa w Polakach chęć czynienia dobra zarówno u tych, którzy wspierają cel finansowo i u tych, dzięki którym to wszystko można zorganizować. Można powiedzieć, że istnieje coś takiego jak pokolenie WOŚP. Dzieci pierwszych wolontariuszy dziś same pomagają. Okazuje się, że WOŚP wychowała już całe pokolenie Polaków. To także pokazuje wyjątkowość Orkiestry na poziomie kulturowym - coroczne finały Orkiestry to w Polsce świecka tradycja - podsumowuje badania Rafał Baran, CEO Grey Group.

Słowa, które najczęściej kojarzą się Polakom z Fundacją WOŚP to: pieniądze, wrażliwość, zaufanie, uczciwość, wiarygodność, społeczeństwo i entuzjazm.

- Trudno dziś jednoznacznie określić czym jest Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Organizacją pozarządową, instytucją społeczną, zjawiskiem socjologicznym? Zapewne można na Orkiestrę patrzeć z wielu perspektyw. Niezależnie jednak od perspektywy można śmiało uznać, że jest to instytucja, która na stałe wpisała się z życie społeczne Polaków i historię ostatniego 20-lecia Rzeczpospolitej Polskiej.
Orkiestrze, jak mało której instytucji w Polsce udało się zachęcić Polaków do niesienia pomocy potrzebującym, o czym świadczy fakt, że aż 89% spośród nas wsparło organizację finansowo w ciągu 20 lat jej istnienia. Konkretna pomoc, jaką niesie Orkiestra jest nie tylko duża wielkością kwot, jakie co roku zbiera na swoją działalność, ale również realnym zasięgiem społecznym, 14% Polaków zauważa, że skorzystało ze sprzętu lub programów medycznych finansowanych przez WOŚP. Wreszcie swoiste wkomponowanie się Orkiestry w kulturę życia codziennego Polaków. Do języka codziennego weszły powiedzenia takie jak „Sie ma!", „Gramy do końca świata i jeden dzień dłużej!" czy „Oj, będzie się działo!" - mówi Kuba Antoszewski, Millward Brown SMG/KRC.

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 4-8 sierpnia 2011 r. przez Millward Brown SMG/KRC. Jego celem było poznanie wiedzy, opinii i ustosunkowań Polaków odnośnie Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • EWST.pl
  • Poradnik-zdrowia.pl
  • Akademia Pełni Życia
  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • Oferty pracy