29-04-2010
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Przygotowania do otwarcia sezonu grillowego ruszyły w kwietniu pełną parą. Jak wynika z danych porównywarki cen Okazje.info, tuż przed pierwszomajowym weekendem grille ogrodowe cieszą się sześciokrotnie większym powodzeniem niż jeszcze miesiąc temu. Na polskim zamiłowaniu do imprez „pod chmurką” korzystają także producenci mebli, pawilonów i dekoracji ogrodowych.
- Oglądalność mebli i dekoracji ogrodowych wzrosła o ponad 200 %, a pawilony ogrodowe z 95 % wzrostem popularności są drugą najczęściej odwiedzaną stroną w kategorii „Ogród” – mówi Justyna Staszewska z Okazje.info. - Ponad 50% odsłon w całej kategorii generowała właśnie architektura ogrodowa – dodaje.
Oprócz ofert ze sklepów internetowych chętnie przeglądane są gazetki promocyjne marketów budowlanych. Liderem jest NOMI, którego oferty sprawdza połowa internautów trafiających w Okazje.info na strony gazetek. W dalszej kolejności popularne są JYSK i Leroy Merlin. W równym stopniu co gazetkami internauci interesują się rankingami najczęściej wybieranych produktów. Tym samym dla potencjalnych klientów kryterium polecenia okazuje się ważniejsze niż cena.
- Ceny są bardzo zróżnicowane w zależności od wielkości, materiałów wykonania oraz funkcjonalności produktów. Na przykład najprostsze grille węglowe kosztują poniżej 100 zł, ale modele z dodatkowym wyposażeniem nawet powyżej 2 tysięcy złotych - mówi Justyna Staszewska. Jeszcze większe rozbieżności cenowe dotyczą pawilonów i altan ogrodowych, gdzie różnice sięgają aż 6 tysięcy złotych.
Nieco mniej wysiłku niż w upiększanie ogrodów, internauci wkładają w ich pielęgnację. Spośród narzędzi i maszyn ogrodniczych największy wzrost zainteresowania (115 %) odnotowały kosiarki do trawy.